Раннее развитие Header

Dezvoltare timpurie

V-aţi gîndit vreodată cum va fi lumea peste cinci, zece sau douăzeci de ani? Ce profesii vor fi căutate? Pentru ce fel de condiţii va trebui pregătit copilul? În lumea contemporană cantitatea de informaţii este în continuă creştere, iar abilitatea de a naviga cu uşurinţă prin ea garantează succesul copiilor dvs. atunci cînd vor ajunge maturi.

La vîrsta de opt luni creierul unui copil are aproximativ un trilion de conexiuni neuronale, iar către vîrsta de zece ani numărul lor se reduce de două ori. Creierul uman funcţionează după principiul "foloseşti sau pierzi", "curăţîndu-se" de neuronii care nu sînt necesari. Cele mai mari "sărituri" în domeniul activităţii creierului sînt observate în perioada prenatală şi în primii ani de viaţă. Sarcina părinţilor constă în a da un impuls puternic încă la începutul drumului pentru dezvoltarea potenţialului intelectual al copilului. Anume pînă la vîrsta de 6 ani, atunci cînd creierul este mai receptiv la noi informaţii, se pun bazele intelectuale. Acest lucru a fost spus cîteva decenii în urmă de Masaru Ibuka, fondatorul corporaţiei "Sony" şi autorul teoriei novatoare care a schimbat viziunea asupra educaţiei timpurii a copiilor. Cartea sa, "După trei ani, e prea tîrziu", a devenit cunoscută în toată lumea şi a fost pentru mulţi oameni sursă de inspiraţie în lucrul cu copiii.

În funcţie de vârsta copiilor, oferim următorul program de dezvoltarea timpurie:
  • pentru copiii cu vîrsta între 2-3 ani — lecţii de trei ori pe săptămînă cîte două ore. Fiecare lecţie constă din 12-13 mini-lecţii direcţionate spre:
    • dezvoltarea gîndirii, memoriei, atenţiei, imaginatiei şi abilităţilor cognitive;
    • dezvoltarea emoţională;
    • dezvoltarea vorbirii şi a limbajului;
    • dezvoltarea auzului fonematic;
    • dezvoltarea lecturii după modelul Zaiţev;
    • dezvoltarea logicii;
    • formarea conceptelor şi competenţelor matematice;
    • învăţarea limbii engleze prin joc;
    • dezvoltarea creativităţii (desen, modelare, aplicaţii, construcţii);
    • dezvoltarea coordonării motorii;
    • dezvoltarea fizică;
    şi include de asemenea:
    • jocuri muzicale;
    • gimnastica mînuţelor şi a articulaţiilor;
    • dezvoltarea motorie senzorială şi fină prin Metoda Montessori.
  • для деток в возрасте от 2 до 3,5 лет — курс «Танцуем, поем, творим!», предполагающий занятия 2 раза в неделю по 1,5 часа. На занятиях детки будут
    • петь детские песенки,
    • танцевать под них,
    • заниматься логоритмикой (стишки-песенки с подключением артикуляционного аппарата, участием ручек и ножек) и
    • творчеством.
  • pentru copiii cu vîrsta între 3-4 ani şi 4-5 ani — lecţii de trei ori pe săptămînă cîte două ore şi jumătate. Fiecare lecţie constă din 4 mini-lecţii cîte 35 de minute:
    • la prima şi a doua mini-lecţie cu copiii lucrează psihologul-terapeut care are ca scop dezvoltarea auzului fonematic, a vorbirii, a memoriei, a logicii, a atenției, a lecturii şi a abilităţilor matematice;
    • a treia mini-lecţie este dedicată studierii limbii engleze prin joc;
    • la ultima mini-lecţie copiii participă la activităţi creative (modelare, lucrul cu tot felul de materiale, inclusiv şi cele naturale, origami, scrapbooking).
Oferim, de asemenea, programul "Micul Geniu", care vizează obţinerea cunoştinţelor enciclopedice de către copil şi include o gamă largă de experimente pentru copii de vîrstă preşcolară.

În fiecare grupă sînt înscrişi de la 6 pînă la 12 copii, ceea ce oferă posibilitatea cadrului didactic de a oferi fiecărui copil cantitatea de atenţie necesară.